A családi életre nevelés is megjelenhet a Nemzeti alaptantervben


Az Emberi Méltóság Központ és a CitizenGo szervezet kezdeményezi, hogy jelenjen meg a családi életre nevelés az új Nemzeti alaptantervben. Az erről szóló petíciót Kásler Miklós, az emberi erőforrások miniszterének nevében Rétvári Bence, a tárca parlamenti államtitkára vette át kedden Budapesten.

Frivaldszky Edit, az Emberi Méltóság Központ igazgatója, a CitizenGo civil szervezet vezetője arról beszélt, hogy egyre több iskolai program foglalkozik a párkapcsolattal, de szükségesnek látják, hogy ezt kicsit jobban szabályozzák.

A gyerek első számú nevelője a szülő, ugyanakkor fontos, hogy az iskolában is szóba kerüljön a téma, de a családi életre nevelésnek a szülővel együtt kell történnie – hangsúlyozta, hozzátéve, hogy nem szeretnék, ha az osztályfőnöki óra terhére vagy plusz óraszámban jelenne meg a téma.

Közölte, a petíciót azért címezték Kásler Miklós miniszternek, mert egyetértenek a kormány családokat erősítő törekvéseivel.

Rétvári Bence azt hangoztatta, hogy az új oktatásról szóló jogszabályt nem véletlenül nevezték el köznevelési törvénynek, úgy gondolják ugyanis, hogy az iskolának nemcsak az ismeretanyag átadása a feladata, hanem a nevelés is.

Csak működő családokra tud egy működő ország épülni, ezért fontos, hogy az iskolában a családi szerepek, konfliktusok, feladatok is előtérbe kerüljenek – fogalmazott az államtitkár.

A Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért (KINCS) néhány napja bemutatott kutatása szerint a megkérdezettek a gyerekvállalásnál a legfontosabbnak a testi, lelki, szellemi érettséget, a második legfontosabbnak a lelki-érzelmi hátteret tartják, az anyagi biztonság pedig a harmadik helyen áll – ismertette Rétvári Bence, hozzátéve: ezért szükséges az iskolában a lexikális tudás mellett az érzelmi fejlődés elősegítése is.

Forrás: MTI

Megosztom a cikket:

Pin It on Pinterest

Share This

A családi életre nevelés is megjelenhet a Nemzeti alaptantervben

Olvasáshoz szükséges idő: 2 min
0
More in Közoktatás
Amikor tanulunk, akkor azt mindig valamilyen szándékkal tesszük.
Célorientált tanulás

Amikor tanulunk, akkor azt mindig valamilyen szándékkal tesszük. Szeretnénk elérni vele valamit. Lehet, hogy pont az...

Hátrányos helyzetű diákokat támogató programot indít az OH
Nehéz körülmények között élő tehetségeket támogat ösztöndíjjal a Messzehangzó Tehetségek Alapítvány

"Engem gátol a pénztelenség. Írok, de a számítógépemen valami baj van és nincs pénzem arra, hogy...

Close