A könnyűzene-oktatást is beépítenék az órarendbe?


Fél évszázados lemaradást kell pótolnia Magyarországnak az iskolarendszerbe illesztett könnyűzene-oktatás megszervezésével – jelentette ki a Nemzeti Kulturális Alap (NKA) Hangfoglaló Könnyűzene Támogató Program Kollégiumának vezetője, a Könnyűzenei Szolgáltató Iroda igazgatója a Következő hangok – Pillanatképek a könnyűzene-oktatás eredményeiről és lehetőségeiről című szerdai konferencián Egerben.

Bajnai Zsolt kiemelte, hogy rengeteg a tennivaló, mert európai összehasonlításban Magyarország nagyon le van maradva: egy felmérés szerint csak a bolgárokat előzzük meg abban a tekintetben, hogy mennyien zenélnek egy adott országban.

Van egy zseniális, a világon egyedülálló komolyzenei akadémikus képzésünk, ám ez a fiataloknak csak egy szűk rétege számára elérhető – fogalmazott, hozzátéve, hogy az NKA 2017-ben indította útjára a könnyűzene-oktatást támogató alprogramját, amelynek célja kialakítani Magyarországon a hiányzó könnyűzenei oktatás rendszerét és elhelyezni azt az akadémiai térben is.

Felidézte, hogy a téma már 1968-ban felvetődött, ám az erre irányuló akkori és későbbi törekvések elhaltak. Az elmúlt 50 év lemaradása fájó a könnyűzene-oktatásban kiemelkedő eredményekkel büszkélkedő svédek példáját látva – húzta alá, jelezve, ezt a hátrányt szeretnék mielőbb ledolgozni.

Elmondta, hogy egy friss kutatás szerint a magyarok 60-80 százalékának életében fontos szerepet játszik a könnyűzene. Érdeklődés tehát van, csak lehetőséget kell adni mindenkinek a hangszerek kipróbálására, a zenetanulásra – hangsúlyozta Bajnai Zsolt, kiemelve, hogy nem elsősorban világhírű zenészek képzése a cél, hanem az, hogy hozzásegítsék az embereket egy alaptudás megszerzéséhez, mely akár továbbfejleszthető, de önmagában is jobb teljesítményre, csapatmunkára, szociális érzékenységre sarkall és boldogabbá teszi az életet.

Pintér Márta Zsuzsanna, az Eszterházy Károly Egyetem bölcsészettudományi karának dékánja bejelentette: az egyetem könnyűzenei tanárképzés elindítását tervezi a következő években.

Forrás: MTI

Megosztom a cikket:

Pin It on Pinterest

Share This

A könnyűzene-oktatást is beépítenék az órarendbe?

Olvasáshoz szükséges idő: 2 min
0
More in Közoktatás
Nem mindegy, milyen mesekönyvet kapnak a gyerekek
Nem mindegy, milyen mesekönyvet kapnak a gyerekek

A mesekönyv szövegéhez szorosan kapcsolódó illusztrációk jelentősen hozzájárulnak az óvodások meseértéséhez – derült ki egy friss...

A diákok munkavállalását is a Munka törvénykönyve szabályozza
Információs kampányt indít a diák-munkavállalóknak a JOGpontok és a HÖOK

A diák-munkavállalók tájékoztatása, illetve a diákok munkajogi problémáinak megoldása érdekében együttműködési megállapodást kötött a JOGpontok jogsegélyhálózat...

Close