Lemaradhat a tananyagban a nem iskolaérett gyerek


Lemaradhat a tananyagban az a gyermek, akit nem iskolaéretten írattak be az iskolába – közölte Szakács Adrienn szakpszichológus kedden az M1 aktuális csatornán.

A szakértő azt mondta, azok, akik úgy kezdik meg az iskolát, hogy nem megfelelő a koncentrációképességük és a teherbírásuk, hamar elfáradnak, emiatt pedig nem tudnak odafigyelni a pedagógusra.

Kiemelte, éppen ezért nem szabad sürgetni az iskolakezdést, egy év is sokat segíthet a gyermeknek.

Az iskolaérettség testi, értelmi, érzelmi, szociális és pszichés alkalmasságot, felkészültséget jelent az iskolára. Az iskolakezdési időszakban a központi idegrendszerben komoly folyamatok történnek, amelyek által például a kéztőizmok alkalmassá válnak a ceruza tartósan helyes fogására, kialakul a domináns oldal, és a figyelem terjedelme is nő – ismertette a pszichológus.

Forrás: MTI

Megosztom a cikket:

Pin It on Pinterest

Share This

Lemaradhat a tananyagban a nem iskolaérett gyerek

Olvasáshoz szükséges idő: 1 min
0
More in Közoktatás
Az alapvető jogok biztosa szerint ellentmondásos és hiányos az iskolaérettséget meghatározó szabályozás
Online is intézhető lesz az általános iskolai beiratkozás

A közeljövőben elektronikussá válik számos, általános és középiskolai tanulmányi ügy intézése, a többi közt online is...

Fogyatékos fiatalok pályaválasztását segítő központot nyitnak a piaristák
Az Európai Bizottság nyilvántartásba veszi a fogyatékkal élők minőségi oktatását célzó polgári kezdeményezést

Az Európai Bizottság bejelentette szerdán, hogy nyilvántartásba veszi a befogadó és minőségi oktatás a fogyatékkal élő...

Close