Nem javult látványosan, de nem is romlott a hatodikos, nyolcadikos és tizedikes diákok matematikai és szövegértési készsége – írja az Eduline a 2018-as kompetenciamérés eredményei alapján.
A matematikai felmérés átlageredményei minden évfolyamban szinte megegyeznek a 2017-es értékekkel, a nyolcadikos és tizedikes diákok szövegértése kicsit javult, a hatodikosoké pedig kicsit romlott.
Nagyok a különbségek területenként, míg Budapest, Közép- és Nyugat-Magyarország az élen jár, addig az észak-magyarországi valamint az észak-alföldi régió lemaradásban van a kompetenciamérés eredményei alapján. De jókora eltérések vannak az eredményekben a települések méretét tekintve is, a községekben élő tanulók és a budapesti diákok teljesítménye még mindig a teljesítményi skála két végpontján áll.
Az előző évhez hasonlóan a szakközépiskolások (régebben: szakiskolások) eredményei a leggyengébbek, mely elsősorban azzal magyarázható, hogy eleve a rosszabb eredményeket felmutató diákok mennek szakközépiskolába.
A szakközépiskolák 10. évfolyamában tanulók eredményei nagyságrendekkel elmaradnak az átlagtól, rosszabbak még az általános iskola 6. évfolyamára járó tanulók átlageredményénél is.
A szakközépiskolások már a hatodikos kompetenciamérésen is átlagban rosszabb eredményeket produkáltak, mint a más képzési formában tanuló diákok, és a rákövetkező évfolyamokban lényegében nem fejlődött a matematikai és szövegértési képességük.