Tragikus a szakközépiskolások szövegértése a 2018-as kompetenciamérés eredményei alapján


Nem javult látványosan, de nem is romlott a hatodikos, nyolcadikos és tizedikes diákok matematikai és szövegértési készsége – írja az Eduline a 2018-as kompetenciamérés eredményei alapján.

A matematikai felmérés átlageredményei minden évfolyamban szinte megegyeznek a 2017-es értékekkel, a nyolcadikos és tizedikes diákok szövegértése kicsit javult, a hatodikosoké pedig kicsit romlott.

Nagyok a különbségek területenként, míg Budapest, Közép- és Nyugat-Magyarország  az élen jár, addig az észak-magyarországi valamint az észak-alföldi régió lemaradásban van a kompetenciamérés eredményei alapján. De jókora eltérések vannak az eredményekben a települések méretét tekintve is, a községekben élő tanulók és a budapesti diákok teljesítménye még mindig a teljesítményi skála két végpontján áll.

Az előző évhez hasonlóan a szakközépiskolások (régebben: szakiskolások) eredményei a leggyengébbek, mely elsősorban azzal magyarázható, hogy eleve a rosszabb eredményeket felmutató diákok mennek szakközépiskolába.

A szakközépiskolák 10. évfolyamában tanulók eredményei nagyságrendekkel elmaradnak az átlagtól, rosszabbak még az általános iskola 6. évfolyamára járó tanulók átlageredményénél is.

A szakközépiskolások már a hatodikos kompetenciamérésen is átlagban rosszabb eredményeket produkáltak, mint a más képzési formában tanuló diákok, és a rákövetkező évfolyamokban lényegében nem fejlődött a matematikai és szövegértési képességük.

Forrás

Megosztom a cikket:

Pin It on Pinterest

Share This

Tragikus a szakközépiskolások szövegértése a 2018-as kompetenciamérés eredményei alapján

Olvasáshoz szükséges idő: 1 min
0
AIRPRESS LOADED

+ 401 | Adatok?filterByFormula=OR({ID} = "") (0.56)