Hatékony nyelvi fejlesztés az agrárszakképzésben

Anyanyelvi tanárok tanítják a diákokat a Közép-magyarországi Agrárszakképzési Centrum két iskolájában

A budapesti Közép-magyarországi ASzC Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium, illetve a váci Közép-magyarországi ASzC Táncsics Mihály Mezőgazdasági Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium is foglalkoztat anyanyelvi tanárt, akiknek munkája hiánypótló. Nagy eredménynek tartjuk, hogy a centrum két iskolájába anyanyelvi tanárok érkeztek az eddig betöltetlen oktatói álláshelyekre.

A Közép-magyarországi Agrárszakképzési Centrum iskolái régóta úttörők az Erasmus programok kapcsán, az iskolák nemzetköziesítése már évekkel ezelőtt elkezdődött, és a rengeteg külföldi program mellett most az eltérő anyanyelvű tanárok alkalmazása is üde színfolt az iskolai életben.

Dallan Troyer – a Közép-magyarországi ASzC Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium angoltanára – chicagói-i származású, egyetemi tanulmányai alatt már találkozott ELTE-s diákokkal Iowa-ban. Nagyon megkedvelte a magyar embereket és sok magyar kapcsolata született, többek között egy életre szóló is, így 2004-ben Magyarországra költözött. Az azóta eltelt évtizedekben számos iskolában tanított már országszerte, viszont amikor a Varga Márton iskola „Aki a virágot szereti…” felütéssel kezdődő hirdetését meglátta, azonnal tudta, hogy jelentkeznie kell. Az iskolában megtalálta számításait, hiszen művészeti diplomával is rendelkezik, így péntekenként az iskola SKILLS Tehetségbázisában segít, a diákokat szakmai idegennyelvre is tanítja. Jelenléte azonnal pozitív légkört teremtett, a diákok szeretik, folyamatosan érdeklődnek Dallan órái iránt, így az oktató kedd és csütörtök reggelenként 6.45-től „English Breakfast” foglalkozást tart az iskolában, melynek keretében angolul beszélget azokkal a gyerekekkel, akik a szokványos tanórákon túl speciális módon is fejlesztenék idegennyelvtudásukat. Dallan a hagyományos tantermi oktatáson kívül folyamatosan keresi a rendhagyó lehetőségeket: többek között kihasználja az iskola különleges adottságait, így a kültéri, tanításra alkalmas tereket is beolvasztja oktató-nevelő munkájába.

A Varga Márton iskola egyébként az idei évre 0%-ra csökkentette a lemorzsolódási arányát.

A Közép-magyarországi ASzC Táncsics Mihály Mezőgazdasági Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium életébe 2020. szeptemberében csöppent Amy O’Brien, akit a kollégák mind nagy lelkesedéssel vártak. Amy angol anyanyelvű tanár, az interneten találta az iskola álláshirdetését, amikor Vácon új munkahely után kutatott. Régóta tanított már angolt a helyi diákoknak, ezért szerette volna teljes állásban is kipróbálni magát. Írországból költöztek ide magyar párjával, és bár hiányzik neki hazája és a barátai, otthon érzi magát Vácon, valamint az iskolában hosszú távra tervez. Fiatalabb korában lovas versenyeken is szerepelt, így a mezőgazdasági iskolában – ahol lovász szakmát is tanulhatnak a diákok – maximálisan megtalálta a helyét, beilleszkedett a „Vácimező” közösségbe.

A Közép-magyarországi Agrárszakképzési Centrum elkötelezett a közismereti és szakmai tárgyak oktatása iránt, illetve a nevelő munka folyamatos kamatoztatásán túl az idegen nyelvtudás fejlesztésére is nagy hangsúlyt fektet. Az intézmény így bízik abban, hogy a továbbiakban egyre több lehetősége nyílik a két példához hasonló együttműködések kialakítására, ami által mind a tizenegy iskolájában egyre hatékonyabban tudják a tanulók idegen nyelvtudását fejleszteni, motivációjukat növelni.

Megosztom a cikket:

Pin It on Pinterest

Share This

Hatékony nyelvi fejlesztés az agrárszakképzésben

Olvasáshoz szükséges idő: 3 min
0
More in Nyelvtanulás, Szakképzés, Szakmák
Állásbörzét rendeznek a Szegedi Tudományegyetemen
Novemberben rendezik az első Online Pályaválasztó Fesztivált

Idén november 2-től 6-ig rendezik meg először az Online Pályaválasztó Fesztivált, ahol a résztvevők digitálisan láthatják...

Ez a 10 legnépszerűbb OKJ képzés
Itt a vége – megindult az utolsó roham az OKJ képzésekért

Továbbra is hatalmas az igény a rugalmasabb időbeosztású, tanfolyami rendszerben induló képzések iránt, de a felnőttképzők...

Close