Megéri-e sokáig ugyanannál a munkáltatónál dolgozni? Erre a kérdésre kereste a választ a Paylab Compensation Monitor 2018. január-februárban készült felmérésében, mely során 57729 munkavállalónak tett fel kérdéseket a munkavállalói lojalitással kapcsolatban.
A válaszadók legnagyobb csoportja (39%) szerint 3 és 5 év között van az az időszak, amelyet érdemes ugyanazon a munkahelyen tölteni, a 25 és 34 évesek körében pedig még ennél is többen (48%) értenek egyet ezzel az állítással. Az összes válaszadó negyede (26%) gondolja, hogy ennél több időt, 6 és 9 év közötti tartamot érdemes ugyanannál a munkáltatónál tölteni, az idősebb (45 és 55 év közötti) munkavállalók között viszont magasabb ez az arány, 35 százalékos.
A felmérésből kiderül, hogy a munkaerőpiacra most kilépő Z-generáció és a már egy ideje dolgozó Y-generáció gyakrabban méri fel karrierlehetőségeit, és kevesebb időt tervez ugyanannál a munkáltatónál tölteni.
A kérdésekre válaszolók 28,5 százaléka dolgozott az adott munkáltatójánál kevesebb, mint egy éve, 21,8 százalék dolgozott helyben 1-2 éve, 22,1 százalék 3-5 éve, 11,6 százalék 6-9 éve, és 15,9 százalék pedig több mint 10 éve.
A felmérésből kiderül, hogy azok a munkavállalók, akik több mint öt éve dolgoznak ugyanannál a munkáltatónál, kevésbé gondolják, hogy bármilyen pénzügyi vagy egyéb előnnyel járna a lojalitás, mint azok, akik frissen csatlakoztak egy vállalathoz. Emiatt felmerül a kérdés, hogy nincs-e veszélyben a munkavállalói hűség, ha a régebb óta ugyanott dolgozók jelentősen kisebb része látja a lojalitás előnyeit azoknál, akik épp, hogy csatlakoztak egy adott vállalathoz.