Mentális kimerültség? – tegyél ellene!

A hét eleje van, de már most epekedsz a hétvége gondolata után. Hónapok óta nem érzed jól magadat a munkahelyeden, azonban nem vagy egészen biztos benne, hogy miért. Mindig fáradt vagy, a legtöbb napon olyan, mintha csak takarékon működnél. Elfogyott a motivációd és folyamatosan az jár a fejedben, mikor telik le végre a munkaidőd és menekülhetsz vissza saját kis világodba. Feszült vagy kollégáid jelenlétében, szívesebben zárkóznál be egyedül egy sötét szobába. Ezek a kiégés klasszikus tünetei.

 

Milyen szakaszai vannak a kiégésnek?
Hogyan tehetek az ellen, hogy ne essek a csapdájába?
Ha pedig már foglyul ejtett, hogyan szökhetek meg?

Eláruljuk a válaszokat:

Discover Your World azért jött létre, hogy utat mutasson azok számára, akik hasonló problémákkal küzdenek. Veled együtt dolgoznak a mentális jólléted optimalizálásán, ehhez pedig a neked legmegfelelőbb technikákat választják ki a széles körű eszköztárból. Szeretnéd megismerni és fejleszteni önmagadat? Külföldi és belföldi önismereti elvonulásaikkal, szakértelmükkel, négy évtizedes tapasztalatukkal és módszereikkel, illetve a te igyekezeteddel a legjobbat hozzák ki belőled!

 

 A burnout 5 szakasza

–       te hol állsz most?

1. szakasz – a mézes hetekben

Az élet csodálatos. Izgatott vagy a kihívások iránt, motivált vagy a céljaid elérésére, szinte megállíthatatlan vagy. Kicsattansz az energiától, rengeteg ötleted van, pörögsz éjjel-nappal.

Ha ebben a szakaszban szilárd vagy, itt időzhetsz akár a végtelenségig. Bár még a hosszan tartó „jó stressz” is kiégéshez vezethet, ezért inkább legyél óvatos.

A mézes hetekben való tartós letáborozás kulcsa az, hogy ismered és fejleszted önmagad. Önismereted segíthet abban, hogy ura legyél az érzéseidnek és a legjobb döntéseket hozd. Saját magad felderítésében segíthet az elvonulás. Az önfejlesztő táborból új emberként fogsz visszatérni, hiszen képbe kerülsz a saját szükségleteiddel és igényeiddel, onnantól pedig sokkal könnyebb lesz minden.

A Discover Your World csapata az elmúlt években külföldi utazásokon kívül többször a Balatont, a Mecseket és Észak-Magyarországot választották a fejlődni vágyóknak az önismereti elvonulás helyszínéül.

Ne csak egy ismeretlen lélek legyél egy testbe zárva, hangold össze őket!

 

2. szakasz – a kiégés első szikrái

Hirtelen ingerlékenyebb és stresszesebb vagy. Észreveszed, hogy nem élvezed a kollégákkal való csevegést úgy, mint korábban. Sokkal feszültebbé váltál.

Gyakran egy forró fürdő, egy pohár bor vagy a barátokkal való találkozó után jobban is érzed magad.

Mindenkinek vannak rossz napjai, de tényleg csak ennyi lenne a probléma?

 

3. szakasz – felcsapnak a lángok

Az intenzív munka hatására a stresszek stresszszakaszokká alakulnak át, a nyomás és a szorongás következetesen akadályozza a napod.

Gyakran lekésed a határidőket, úgy iszod a kávét mint a vizet és folyamatosan pánik érzeted van.

Talán állandóan fáradtnak érzed magad?

 

4. szakasz – nincs kérdés, kiégsz / kiégtél

Csak a robbanásra vársz..

Fizikai tüneteid egyre erősebbek. A gyomor problémák, a kétségbeesés érzése és az üresség szinte mindennapossá válik.

 

5. szakasz – a végjáték

Tartós kiégésben élni olyan, mintha mindennap ugyanazokat a köröket futnád és nem találnád a kiutat. Lelked fáradt és megtépázott, a fizikai és mentális kihívások egyre elsöprőbbé és megszokottabbá válnak.

A szorongást és a krónikus kilátástalanságot ebben a szakaszban nem lehet legyőzni, gyakran orvosi vagy terápiás beavatkozásra van szükség.

Nem elég felismerni, hogy kiégtünk, tennünk kell valamit azért, hogy kijussunk belőle.

De a legjobb, ha el sem jutunk idáig..

 

Vedd fel a kesztyűt!

–       harc a kiégés ellen.

 

Amire a legnagyobb szükséged van, az egy támogató környezet.

Ebben a közegben lehetőséged lesz újjászületni.

 

Mik is szerepelnek a kiégésgátló eszközök palettáján, időt és energiát fordítva valódi feltöltődésre?

–       rendszeres testmozgás (jóga, relaxációs gyakorlatok, például meditáció),

–       életmód és az étkezési szokások módosítása, egészségesebbé tétele,

–       munkahelyi hozzáállásod megváltoztatása (tartsd fent a munka és a magánélet egyensúlyát).

 

A visszavonulások, az önismereti programok lehetőséget nyújtanak a munkától mentálisan elszakadni. Ezeken az utazásokon újrakalkulálhatod prioritásaid, hogy azok reálisak, hatékonyak és relevánsabbak legyenek a céljaid elérése érdekében.

Az önismeret nélküli világban járni olyan, mintha bekötött szemmel közlekednél. Vakon haladsz előre, de nem is látod, hogy jó irányba haladsz-e.

Az úton töltött idő alatt átgondolhatod, mire van szükséged és megismerheted, mit rejt a belsőd. Mindannyian keresgélünk és eltévedünk, de ne hagyd, hogy a kiégés lángjai beborítsanak.

Előzd meg a problémát és legyél az, aki lenni akarsz és aki mindig is lenni akartál!

Megosztom a cikket:

Pin It on Pinterest

Share This

Mentális kimerültség? – tegyél ellene!

Olvasáshoz szükséges idő: 4 min
0
More in Karrier, Motiváció
Továbbra is 10 százalék felett a fizikai dolgozók órabérének növekedési üteme egy felmérés szerint
Nőtt a fizikai dolgozók átlagos órabére az első negyedévben

A fizikai munkát végző szak- és betanított munkások átlagos bruttó órabére 1388 forint volt idén az...

KSH: tovább csökkent a munkanélküliség március-májusban
Márciusban nem csökkent a regisztrált álláskeresők száma

A Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat (NFSZ) adatai szerint márciusban 303 631 álláskeresőt tartottak nyilván, 1398-cal többet, mint...

Close