A digitalizáció ellenére továbbra is fontosak a hagyományos módszerek, a papíralapú ismeretszerzés az oktatásban – emelte ki a Nyomda- és Papíripari Szövetség elnöke egy PISA-mérés alapján az MTI-hez eljuttatott közleményben.
A tanévkezdés kapcsán Orgován Katalin többek között arra hívta fel a figyelmet, hogy a digitalizáció előnyeit érdemes beépíteni a jelenléti oktatásba, azonban a papír visszaszorítása veszélyeket rejt magában. Ha egy magyar diák heti egy órával többet tanul digitális eszközön, átlagosan 12 ponttal teljesít rosszabbul az olvasási kompetenciákat mérő, 79 országra kiterjedő nemzetközi felmérésen. Ha pedig papír helyett képernyőről olvas, az negatívan hat a szövegértési és folyékony olvasási képességére. Továbbá az e-book-használók gyengébben teljesítenek a könyvolvasóknál akkor, ha eseményeket és helyszíneket kell idővonalon elhelyezni.
A teljesítményjavulás mellett a papíralapon olvasók általánosságban jobban is élvezik az olvasást, ennek megfelelően azok, akik a könyveket részesítik előnyben, átlagosan heti 2 órával többet olvasnak azoknál, akik digitális formában fogyasztják a szövegeket.
Fontosak a digitalizáció vívmányai, de „ne felejtsük el, hogy a képességek javításának, illetve az olvasás megszerettetésének legjobb forrása még mindig a papír” – fogalmazott Orgován Katalin.
A legutóbbi PISA-mérést világszerte mintegy 600 ezer, 15 éves tanuló bevonásával végezték el.
Forrás: MTI
A TanfolyamGURU új, 2025. július 1. és szeptember 30. között zajló pályázati programot indít, amelynek…
A TanfolyamGURU 2025 nyarán pályázati programot indít a falusi turizmus fejlesztéséért, amely kifejezetten kistelepülések számára…
A digitális oktatás új korszaka Ha körülnézünk, szinte mindenhol találkozunk online tanfolyamokkal. Nemcsak egyetemisták, hanem…
Egy település jövője nemcsak a költségvetési számokon és a fejlesztési terveken múlik. Az igazi fejlődés…
A falusi turizmus nemcsak a turisták számára élmény, hanem a település számára gazdasági, közösségi és…
A formaruha ma már nem csupán egy praktikus ruhadarab, hanem a vállalati identitás meghatározó eleme.…