A Budapest School mostantól 3-19 éves korig nyújt tanulási lehetőséget, államilag akkreditált iskoláiban, több belépési ponttal, még több gyereknek.
2021-től a fővároson kívül nyílik új iskola alsósoknak, a meglévő budapesti közösségek bővülnek és nőnek, külön is indul egy középső iskola, azaz egy új felsőtagozatos gyerekeket fogadó BPS a XI. kerületben. Ősszel elindul két új, ötéves középiskola, 14-19 éves korúaknak Budapesten, melyek akkreditációs folyamata már megkezdődött az ITM-nél.
Összesen 50 új felsőtagozatos, 100 új középiskolás (BPS Code és BPS Stúdió), 60 új Budapesten kívüli alsós, 40 új ovis hely nyílik meg, valamint a már meglévő 14 helyszínen további 150 gyereknek biztosít tanulási lehetőséget a Budapest School. Így jövőre 400 új gyereknek tud helyet kínálni a BPS, valamint további 60 tanárnak fog állást biztosítani.
BPS Code és BPS Stúdió néven most ötéves, érettségit és szakképzést is adó középiskola indul. A BPS Code azok számára ajánlott, akik szeretnének elmélyülni a szoftverek, algoritmusok és appok világában. A BPS Stúdióban pedig az alkalmazott vizuális kommunikáció, a film, a fotózás, a grafika és az animáció lesz a középpontban. A BPS középiskolában elérhető minden, amit általában más gimnáziumban, de ezek mellett lesznek olyan területek, amelyekben különleges tudást és tapasztalatot szerezhetnek a tanulók a szakma aktív szereplőitől közvetlenül.
A BPS modell mára egy egységes, akkreditált oktatási rendszerként működik 3-tól 19 éves korig. Az iskola új modelljének kulcsgondolata a személyre szabott tanulás, melynek legfontosabb alkotóelemei az egyéni mentorálás, a saját célok felállítása, a portfólió alapú értékelés és a moduláris tanulási rendszer.
Az akkreditációról
A BPS iskolák akkreditációja hosszú ideig tartott, mert nehéz feladatot kellett megoldani. A személyre szabott, közösségi tanulás világát kellett összeegyeztetni a hagyományos rendszerrel. Most mindenki számára biztonságos, stabil és agilis rendszert sikerült építeni, amelyre az Emberi Erőforrások Minisztériuma is megadta az akkreditációt. Emellett az Innovációs és Technológiai Minisztérium is engedélyt adott arra, hogy a szakképzésben is elindulhasson a BPS rendszere.
Mindezek mellett a világ egyik legnagyobb, nemzetközi iskolákat tömörítő szervezete a CIS (Council of International Schools) is tagjai közé vette a BPS-t, így beindult a nemzetközi akkreditáció is.
A BPS modellről
A BPS rendszerében a tanár reagálni tud a felmerülő érdeklődésre, a gyerekek, közösségek különbözőségeire, és negyedévente tudja az aktuális helyzetre rászabni azt, ami az iskolában történik, így a tanulás folyamata a lehető leginkább az egyes tanulókra és a mikroközösségre szabott. Ha kell, akkor a csokit és az irodalmat párosíthatjuk, amikor arra van szükség, akkor a földrajzot és a 3D nyomtatatást, a testnevelést és a közösségépítést, a matekot és a természettudományt. A tanárok képesek különböző elemekből, kreatívan összeállítani a gyerekeknek felkínált tanulási utakat.
A személyre szabott tanulási modell a mai magyar törvényi keretek között elfogadottá vált, és a gyerekeknek lehetőségük van arra, hogy az általános iskola első osztályától az érettségiig, saját tempójukban, saját céljaikat követve tanulhassanak.
A kerettanterv új választ kínál azoknak a családoknak, akiknek egyszerre fontos, hogy a tanulás belülről vezérelt célok mentén történjen, és folytonos, jól mérhető egyéni fejlődéssé váljon, egyúttal megfeleljen a kimeneti szabályozásoknak, melyek eredményeképp bárki sikeresen leérettségizhet. A Budapest School abban támogatja a gyerekeket, hogy azok az attitűdök, képességek alakuljanak ki bennük, melyek segítségével boldog, egészséges és a társadalom számára hasznos felnőttekké válhatnak. Hogy tanulási útjukat sajátként éljék meg és felelősséget érezzenek az újabb és újabb kihívások megtalálásáért. Mindez olyan környezetben, ahol a szülők, a tanárok és a gyerekek tesznek magukért és egymásért, ahol a
gyerekek képesek a nehéz helyzetekben is életük, kapcsolataik és környezetük aktív alakítói lenni, és elérni kitűzött céljaikat.
A Budapest School tanterve mára teljes mértékben illeszkedik a Nemzeti Alaptantervhez, és emellett megmarad rugalmasnak, ahol az egyénre szabottság, a saját célok, az élmény alapú és a tantárgyakon átívelő tanulás vannak a fókuszában. Beemeli az iskolai mindennapokba a 21. századi kompetenciák fejlesztését, illetve a tanulás folyamatát és nem a kimenetét szabályozza. Arra koncentrál, amivel a gyerek foglalkozni szeretne és amiben a leginkább tud fejlődni. Ha egyetemre szeretne bejutni, akkor az iskola ebben a céljában támogatja, ha programozói szakmát szeretne szerezni, akkor abban.
A Budapest School iskoláit tanárcsapatok vezetik, akik a tanulás tartalmát a gyerekek igényeihez és a kerettantervben megfogalmazott tanulási eredményekhez igazítják. Minden gyereknek van egy mentora, aki segíti a gyerekeket saját tanulási céljaik meghatározásában és elérésében. A tanulás tartalmáról és céljáról a szülő, a gyerek és a tanár hármasa együtt dönt, az elért eredmények kiértékelése is együtt történik. A tanulást három szinten, a megszerzett tudás, a tanultakhoz kapcsolódó kritikus gondolkodás és a létrehozott alkotások mentén értékeljük. Az osztályzatokon túl egy olyan visszajelző rendszerrel rendelkezik a BPS, amely részletes, a folyamatokra és az erőfeszítésre is fókuszál.
A tanulásszervezés alapegységei a modulok. A modulok olyan tantárgyközi foglalkozások megtervezett sorozata, amely során a gyerekek az előre meghatározott céljaik elérésének tudatában sajátítanak el tudást és fejlesztik a képességeiket. A modulok illeszkednek a gyerekek egyéni érdeklődéséhez és aktuális tudásszintjéhez, mindemellett pedig magukban foglalják a NAT által előírt tantárgyak tartalmát.
A BPS csapata azt vette észre, hogy sokkal hatékonyabb a tanulás, ha a gyerek is saját ügyének tekinti azt, ha a célokat sajátjának érzi. Emellett, a tanárok munkája is sokkal hatékonyabb, ha a saját fejlődésüket ők maguk is fontosnak tartják. A BPS iskolákban a tanárok is tanulnak, folyamatosan kapnak mentorálást, képzést, és együtt fejleszthetik az iskola rendszerét. A gyerekek és a tanárok egyaránt megtanulják, hogy egy nagyobb rendszer részei, a közösségre hatnak és a közösség hat rájuk, együtt építenek közösséget.