Közoktatás

Élményalapú zeneoktatási módszertan magyar részvétellel

Magyar részvétellel terveznek bevezetni az EU-ban egy élményalapú, digitális technikai eszközre építő, óvodásoknak és kisiskolásoknak szóló új nemzetközi zeneoktatási módszertant.

A napokban útjára indított Future Songwriting elnevezésű kétéves nemzetközi projektben nyolc európai intézmény működik együtt, a munkát az EU Kreatív Európa programja is támogatja. A projekt európai kommunikációját az Artisjus Egyesült végzi a Hangvető Társulás közreműködésével – közölte a hazai dalszerzők egyesülete, az Artisjus csütörtökön az MTI-vel.

Mint írták, az eredetileg Finnországban indított projekt néhány éve sikereket ért el a finn általános iskolás énekzene-oktatásban. A módszertan lényege, hogy a digitális technika használatával interaktívvá és élményalapúvá teszik a kisiskolások zenei foglalkozásait, a középpontban pedig a közös dalszerzés áll.

„Az óvodai és iskolai foglalkozásokon a gyerekek együtt kitalálnak egy történetet és az abban szereplő karaktereket, majd egy táblagép segítségével hangokat, zajokat, zörejeket gyűjtenek, rögzítenek. A GarageBand elnevezésű applikációval hangszereket szólaltathatnak meg, közösen zenét és szöveget írnak, egyszerű dalokat hoznak létre” – szerepel a kommünikében.

A kezdeményezés fő célja a kicsik kreativitásának és egyéb képességeinek fejlesztése, a zenélés emellett hozzájárul a lelki kiegyensúlyozottsághoz. A módszer nem igényel költséges technikai apparátust, stúdiót vagy technikai személyzetet, mindössze egy-két táblagépre és az alkalmazásra van szükség, a hangsúly a tanítók továbbképzésén és a technika használatán van.

Az Artisjus a projekt európai kommunikációja mellett a hazai tanítóknak szóló továbbképzési programok szervezését végzi. A projektben műhelyképzéseket szerveznek óvodapedagógusok és tanítók részére, illetve továbbképzést tanítóknak e-oktatási eszközzel. Három országban – Finnországban, Németországban és Franciaországban – kísérleti iskolai oktatásokat tartanak.

A közlemény kiemeli, hogy a módszertan tökéletesítésén, további országokra kiterjesztésén egyetemi kutatók dolgoznak. A projekt 2020 őszéig tart, ekkor záró szemináriumokat tartanak Helsinkiben, Budapesten, Párizsban és Brüsszelben.

Forrás: MTI

Legfrissebb cikkek

Falusi turizmus: közösségi befektetésként indul képzési program kistelepüléseknek

A TanfolyamGURU új, 2025. július 1. és szeptember 30. között zajló pályázati programot indít, amelynek…

2025.09.01.

Falusi turizmus: új képzési lehetőség önkormányzatoknak és helyieknek

A TanfolyamGURU 2025 nyarán pályázati programot indít a falusi turizmus fejlesztéséért, amely kifejezetten kistelepülések számára…

2025.08.29.

Digitális tanulás forradalma – hogyan alakítja át az online képzés a jövő oktatását?

A digitális oktatás új korszaka Ha körülnézünk, szinte mindenhol találkozunk online tanfolyamokkal. Nemcsak egyetemisták, hanem…

2025.08.28.

Önkormányzatok a helyi turizmus motorjai – így segítheti települését a 2025-ös Falusi Turizmus pályázat

Egy település jövője nemcsak a költségvetési számokon és a fejlesztési terveken múlik. Az igazi fejlődés…

2025.08.26.

5 ok, amiért egy település nem hagyhatja ki a Falusi Turizmus fellendítéséért szóló programot

A falusi turizmus nemcsak a turisták számára élmény, hanem a település számára gazdasági, közösségi és…

2025.08.18.

A tökéletes formaruha kialakításának mestersége

A formaruha ma már nem csupán egy praktikus ruhadarab, hanem a vállalati identitás meghatározó eleme.…

2024.07.30.