Idén 3,61 lett az érettségi átlag

Az érettségi jegyek átlaga idén 3,61 volt, ami nem tér el a 2013 és 2019 közötti átlageredményektől, amelyek 3,57 és 3,71 között alakultak – nyilatkozta Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkár.

Maruzsa Zoltán ezt egyértelműen kedvezőnek nevezve azt mondta: annak ellenére, hogy mások voltak a felkészülés körülményei, nem lettek “sem rosszabbak, sem jobbak” az érettségi eredmények.

Az államtitkár kiemelte: az elégtelen osztályzatok aránya idén csupán 0,89 százalék volt, ez javulást jelent a 2013 és 2019 közötti időszak 1,5 és 1,02 százalék között mozgó értékéhez képest.

A tantárgyankénti eredményekre térve ismertette: középszinten nincs statisztikai eltérés, a három fő tantárgy esetében az elmúlt évek átlaga 3,45, idén pedig 3,47. Azokból a tantárgyakból, amelyekből kevesebben vizsgáztak, vannak eltérések, de azok sem jelentősek – jegyezte meg.

Emelt szinten – folytatta – a három fő tantárgy esetében a vizsgaeredmények átlaga az elmúlt négy évben 66 százalék volt, idén 60 százalék. Az eredmény csökkenésének oka – tette hozzá -, hogy 2019-hez képest idén jelentősen, 26 százalékkal nőtt a vizsgák száma, mivel kötelező lett egy tárgyból az emelt szintű vizsga a felsőoktatási felvételihez.

Idén tavasszal csak írásbeli érettségi vizsgákat tartották meg, azokat is zömében a felvételiző diákoknak. A többi vizsgára az őszi szezonban kerülhet sor.

Forrás: MTI
Kép forrása: Varga György, MTI

Megosztom a cikket:

Pin It on Pinterest

Share This

Idén 3,61 lett az érettségi átlag

Olvasáshoz szükséges idő: 1 min
0
More in Közoktatás
Diákokról állított hazugságot a kormányközeli lap
Szeptembertől iskolaőrök felügyelhetik a rendet a nevelési-oktatási intézményekben

Szeptembertől iskolaőrök teljesíthetnek szolgálatot az állami köznevelési és szakképzési intézményekben - döntött pénteken az Országgyűlés. A...

A török oktatási miniszter eltörölné az iskolákban a házi feladatot
Tourette-szindrómás gyerekek tanulási képességeit vizsgálták szegedi kutatók

Tourette-szindrómás gyerekek tanulási képességeit vizsgálta a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) Nagy Attila vezette kutatócsoportja részben saját fejlesztésű...

Close