A legtöbb óvoda és iskola rendelkezik pszichológus státusszal, azonban sok esetben munkaerőhiány miatt nincsenek betöltve a pozíciók, így a gyerekek gyakran ellátatlanul maradnak.
VG.hu-nak Nagy-Kálmánczhelyi Orsolya, klinikai és mentálhigiéniai gyermek és ifjúsági szakpszichológus nyilatkozott. Véleménye szerint a másik jelentős probléma, hogy sok esetben 450 gyerekre jut egy iskolapszichológus.
Emiatt a kerületi Pedagógiai Szakszolgálatok túlterheltsége olyannyira megnő, hogy egy egyéni pszichológiai ellátásra, vagy akár egy szorongásoldó csoportra fél éves várakozás után tud bejutni a szülő a gyermekével.
Pedig az intézményekben dolgozó óvoda/iskolapszichológusok munkája jelentős terhet tud levenni a pedagógusok válláról. Azonban az egy szakemberre jutó nagy esetszám miatt a munkájuk hatékonysága csökken. Az intézményben dolgozó pszichológusok szerencsésebb esetben nem egyénileg foglalkoznak a gyerekek problémáival, hanem közösségi szinten tudnak a nehézségekhez nyúlni. Emellett a pedagógusok pszichés megsegítése gyakran szintén a munkájuk részévé válik, mert csak így tudnak ennyi gyereknek érzékelhető segítséget nyújtani – közölte a szakértő.