Nyilvános az OECD legfrissebb kutatása, ami a koronavírus hatásait is elemezte.
Az Education at a Glance 2020 kiadvány kedden jelent meg, és jellemzően az egyes országok 2017-es oktatási adatait mutatja be.
Magyarország 2017-ben az OECD statisztikai módszertana szerint a GDP 3,9 százalékát költötte oktatásra az alapfoktól a felsőfokig. Ezzel hátulról a negyedikek vagyunk az OECD országok közül.
Az OECD Teaching and Learning International felmérése szerint 2018-ban a tanárok átlagosan 53%-a engedte diákjainak, hogy gyakran vagy mindig használjanak a házi feladatokhoz, projektekhez online segédeszközöket vagy appokat. Dániában és Új-Zélandon a szám eléri a 80%-ot vagy annál többet. Magyarországon ez a szám az OECD átlag alatt van, de majdnem eléri az 50 százalékot.
Magyarországon az átlagos osztálylétszám az általános iskola alsó tagozatán 22 tanuló (OECD-átlag: 21), a felső tagozaton 21 tanuló (OECD-átlag: 23). A kutatás készítői hozzáteszik, azokban az országokban, ahol kisebb osztálylétszám, ott könnyebb tudnak alkalmazkodni az új járványügyi követelményekhez és a távolságtartáshoz.
Forrás: MTI
Online tanulás előnyei és buktatói – mire érdemes figyelni a jelentkezés előtt? Az online tanfolyamok…
A munkaerőpiac 2025-ben gyorsabban változik, mint valaha. Új szakmák születnek, mások pedig eltűnnek. Ha nem…
A konferencia szervezés lépései: célmeghatározás, helyszínválasztás, programtervezés és vendégélmény. Így lesz az eseményed valóban profi…
A TanfolyamGURU új, 2025. július 1. és szeptember 30. között zajló pályázati programot indít, amelynek…
A TanfolyamGURU 2025 nyarán pályázati programot indít a falusi turizmus fejlesztéséért, amely kifejezetten kistelepülések számára…
A digitális oktatás új korszaka Ha körülnézünk, szinte mindenhol találkozunk online tanfolyamokkal. Nemcsak egyetemisták, hanem…