Kilép a Szakképzési Innovációs Tanácsból (SZIT) a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) – írják sajtóközleményükben.
Többek között azért döntöttek a kilépés mellett, mert a Szakképzési Innovációs Tanács működésének kezdetekor elmaradt a korábbi reformok, „sikeres vagy kudarcba fulladt kísérletek elemzése”, és nincs összhang az oktatásirányítás szereplői között, pedig a szakképzés reformja a közoktatás egészének átformálása nélkül légüres térbe kerül.
Hozzáteszik: az innovációs tanács segítségével megalkotott szakképzési stratégia nem foglalkozik sem a humán területen folyó szakképzéssel, ahogy a védelmi, közigazgatási, vízügyi területek is kimaradnak az átalakításból.
A szakszervezet szerint a szakképzés 4.0 stratégiában szereplő reformok megvalósítására szánt idő aggasztóan rövid, „ami kontraproduktívvá teheti az egész folyamatot és kapkodáshoz vezet”, ráadásul nincs elfogadott ütemterv, és a stratégiában megfogalmazott reformok finanszírozása is bizonytalan.
„Prognosztizálható, hogy a stratégiaalkotás és annak elfogadását követően a SZIT hatása a folyamatokra, amelynek mértéke eddig is alacsonynak volt mondható, mind inkább csökkenni fog” – írják.
2018. szeptember 7-én az ITM létrehozta a Szakképzési Innovációs Tanácsot (SZIT), mely célja, hogy rendszeres fórumot biztosítson az érdemi párbeszédhez a kormány és a szakképzési rendszer meghatározó szereplői között. A Szakképzési Innovációs Tanács tagjai a kormányzati oldal mellett a kamarák, nagyvállalatok, szakszervezetek, érdekképviseleti szervek, oktatási szervezetek, intézményfenntartók és tanulói képviseletek delegáltjai.
Forrás
Kép forrása: Szigetváry Zsolt, MTI