Felsőoktatás

Négy új felsőoktatási intézmény csatlakozott a Tanítsunk Magyarországért programhoz

Az eddigi kilenc mellé négy új felsőoktatási intézmény csatlakozott a Tanítsunk Magyarországért programhoz; az erről szóló együttműködési megállapodásokat csütörtökön írták alá Budapesten, az Innovációs és Technológiai Minisztériumban (ITM).

György László, az ITM gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára elmondta, minden esély megvan arra, hogy szeptembertől a Tanítsunk Magyarországért program országos méretűvé bővüljön. Ez azt jelenti, hogy minden második halmozottan hátrányos helyzetű általános iskolás gyereket mentor segítheti majd – közölte.

Az államtitkár azt mondta, tavasszal a program már több ezer részvevőt „mozgósított”: több mint 500 mentor és több mint 2300 mentorált vett részt a programban, valamint 1500-an tanultak mentornak – tette hozzá.

György László szólt arról, hogy a vidéki kistelepüléseken élő általános iskolások 54 százaléka csak itt szerez végzettséget, magasabb végzettséghez nem jut.

Az államtitkár szerint ez elsősorban azért van így, mert ezek a gyerekek 14 éves korukig egy közösségben élik az életüket, keveset utaznak, és keveset látnak a világból, ezért megpróbáltatásként élik meg az iskolaváltást. A mentorok azért vannak a diákok mellett hetedikes koruktól, hogy megmutassák a településüket körülvevő világot, a továbbtanulási, a munka- és kikapcsolódási lehetőségeket – közölte.

György László kiemelte, azt szeretnék, hogy a programban részvevő általános iskolás diákok érettségit, szakmát vagy diplomát szerezzenek.

A programhoz most az Apor Vilmos Katolikus Főiskola, a Károli Gáspár Református Egyetem, a Pannon Egyetem és a Pázmány Péter Katolikus Egyetem csatlakozott.

Gloviczki Zoltán, az Apor Vilmos Katolikus Főiskola rektora arról beszélt, hogy ma Magyarországon a halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek, fiatalok sorsa az egyik legnagyobb kihívás. Ennek a kezeléséhez hosszú évek óta keresik az eszközöket, és azt látja, hogy most egy jól működő, „nagyon élő és igaz” program partnerei lesznek – közölte.

Czine Ágnes, a Károli Gáspár Református Egyetem rektori feladatokkal megbízott rektorhelyettese szerint a program igazi kihívás mindenkinek, a kistelepülésen élő hátrányos helyzetű gyermekeket segíteni szép és nemes feladat, amelyhez „sok-sok” érzelmi elkötelezettség is kell.

Gelencsér András, a Pannon Egyetem rektora azt mondta, a vidéki egyetemek nem várhatnak arra, hogy az utánpótlás magától érkezik, így a mentorálási program nem idegen az intézményüktől, ezért örömmel állnak a kihívás elé.

Komáromi László, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem rektorhelyettese azt emelte ki, az igazi teljesítmény az oktatásban az, ha sikerül felemelni a periférián élő gyermekeket. Ez a program ezt az alapgondolatot emeli a felsőoktatás szintjére – mutatott rá.

A Tanítsunk Magyarországért program az ITM, az Emberi Erőforrások Minisztériuma, a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája és a Klebelsberg Központ együttműködésében létrejött, 2018. december 5-én útjára indított komplex, főként a kortárs mentorálás módszerére építő szakmai program. A mentorálásba bevont általános iskolások olyan készségeket, képességeket és társadalmi mintákat sajátíthatnak el, amelyek hosszú távon segíthetik tanulmányaik sikeres befejezését és munkaerőpiaci elhelyezkedésüket. Emellett a program fontos célkitűzése a közösségépítés, a fiatalok felelősségvállalásának elmélyítése.

Forrás: MTI

Legfrissebb cikkek

Falusi turizmus: közösségi befektetésként indul képzési program kistelepüléseknek

A TanfolyamGURU új, 2025. július 1. és szeptember 30. között zajló pályázati programot indít, amelynek…

2025.09.01.

Falusi turizmus: új képzési lehetőség önkormányzatoknak és helyieknek

A TanfolyamGURU 2025 nyarán pályázati programot indít a falusi turizmus fejlesztéséért, amely kifejezetten kistelepülések számára…

2025.08.29.

Digitális tanulás forradalma – hogyan alakítja át az online képzés a jövő oktatását?

A digitális oktatás új korszaka Ha körülnézünk, szinte mindenhol találkozunk online tanfolyamokkal. Nemcsak egyetemisták, hanem…

2025.08.28.

Önkormányzatok a helyi turizmus motorjai – így segítheti települését a 2025-ös Falusi Turizmus pályázat

Egy település jövője nemcsak a költségvetési számokon és a fejlesztési terveken múlik. Az igazi fejlődés…

2025.08.26.

5 ok, amiért egy település nem hagyhatja ki a Falusi Turizmus fellendítéséért szóló programot

A falusi turizmus nemcsak a turisták számára élmény, hanem a település számára gazdasági, közösségi és…

2025.08.18.

A tökéletes formaruha kialakításának mestersége

A formaruha ma már nem csupán egy praktikus ruhadarab, hanem a vállalati identitás meghatározó eleme.…

2024.07.30.