Social media toborzás tévhitek a Facebooktól a TikTokig

Interjú Knáb Anitával és Szilvási Gáborral

Nem mindegy, hogy egyedül a céglogóra bízzuk cégünk toborzási képességét, vagy összehangolt, digitális megoldásokkal vonzzuk be a tehetségeket. Egyre élesedik a verseny, hiszen majdnem minden második vállalat (47%) már aktívan foglalkozik a munkáltatói márkája építésével. Megfelel toborzási kommunikációnk a modern felhasználói szokásoknak vagy továbbra is az állásbörzéken és magazinokban hirdetünk? Van stratégia az online toborzás kommunikációnk mögött? Tartalmaink megszólítják célcsoportunkat?

A hazai munkaerőpiac kiemelkedő szereplőivel, a Merkbau Zrt. HR vezetőjével, Knáb Anitával és az EssilorLuxottica GrandVision Magyarország Kft (Ofotért és Vision Express márkatulajdonos), HR igazgatójával, Szilvási Gáborral beszélgettünk az Employer Brand Akadémia harmadik napján. Employer brandingben gyakorlott vezetői tapasztalatuk segítségével igyekszünk eloszlatni a social media toborzással kapcsolatos tévhiteket, a Facebooktól kezdve a TikTokon át egészen a 2024-et meghatározó költséghatékony megoldásokig. Mi a sikeres online toborzás titka? Ássunk a mélyére!

 

Knáb Anita (Merkbau Zrt. HR vezető) és Szilvási Gábor (EssilorLuxottica GrandVision Magyarország Kft. HR igazgató)

Knáb Anita (Merkbau Zrt. HR vezető) és Szilvási Gábor (EssilorLuxottica GrandVision Magyarország Kft. HR igazgató) az Employer Brand Akadémia harmadik napján.

 

 

 

#1 tévhit: Social médián nem lehet toborozni.

Milyen eredményeket várhatunk a social mediában megjelenő színes-szagos, csili-vili videóktól? Amikor a cégek a munkáltatói márka hatékonyságukat mérik, akkor a leginkább jelentkezők számában és azt követően márkaismertségben várnak növekedést. Jogosan kérik tehát a cégvezetők, hogy legyen mérhető a közösségi média felületekről érkező jelentkezők száma és az online toborzás csatornák üzemeltetésébe fektetett erőforrások megtérülése.

Első tévhitünkre nézzünk rá adatalapon: ti márkaismertségre vagy toborzásra használjátok a social media felületeket? Meg tudjátok mondani hány jelentkező érkezik ezekről a felületekről?

Knáb Anita: A Merkbaunál két éve még nem volt jelen a social media, mint online toborzási eszköz. Akkoriban alig volt olyan mérnök, aki tudta volna, hogy a Merkbau milyen cég. Ma már nagyon sok mindent tudnak rólunk. Sok energiát fektettünk abba, hogy 100%-ban mérhető legyen a közösségi médiából érkező jelentkezők száma, sőt akár a felvettek száma. A vezetők is látják, hogy van mögötte üzleti érték: többet termel, mint amit ráköltünk.

Szilvási Gábor: Az Ofotért és Vision Express márkáknak hála brand awarenessünk van, ezért nem használjuk brand awareness-re a social mediát. Csak és kizárólag toborzási célokat támogat és ezzel nagyon sokat spóroltunk az elmúlt években. Öt éve kezdtünk bele, hogy stratégiai szinten építsük fel social media toborzási csatornáinkat. Nagyvállalati környezetben sok hónap mire bizonyítható módon jelentkezőszám reportálható a vezetőség felé a social media felületekről. Gyakran mire idáig eljut egy cég, az sok idő és pénz, de a megtérülés most már nagyon magas.

https://www.youtube.com/watch?v=8AhgO3hINco

Nézd meg a Merkbau “Merkautó” videósorozatának egyik epizódját, ahol az emberközpontúságot, mint munkáltatói értékígéretet helyezik fókuszba. Több részletért olvasd el a Merkbau esettanulmányát!

#2 tévhit: A Facebook a múlté.

Meta hirdetési forrásokban közzétett adatok szerint a Facebooknak 2023 elején 5,45 millió felhasználója volt Magyarországon. A LinkedIn magyarországi közönsége a teljes lakosság 13,7 százalékának felelt meg 2023 elején, 1,40 millió fővel. Továbbra is a Facebook felületén található meg a lakosság legnagyobb része, közel négyszer annyi emberhez érhetünk el, mint a Linkedinen.

Eljárt az idő a Facebook felett? Ti mit tapasztaltok online toborzási számokban?

Knáb Anita: Idén több olyan pozíciónk volt, amit csak a saját Facebook csatornánkon hirdettünk meg és idén nagy örömünkre dupláztuk az innen érkező jelentkezőink számát. Az állásportálokhoz képest ez elképesztő költségcsökkentés, amit be tudunk forgatni további fejlesztésekbe. A számok is azt mutatják, hogy meg kell újulni, nem lehet minden évben ugyanazt csinálni.

Merkbau Facebook oldal

Nézd meg a Merkbau Facebook oldalát: www.facebook.com/merkbau

Szilvási Gábor: Mi a számokból azt látjuk, hogy jelenleg a legerősebb social media csatorna még mindig a Facebook a célzási lehetőségek miatt. Az Ofotért és Vision Express esetében két év volt, mire eljutottunk odáig, hogy fenntarthatóan működjenek a social media felületeink és jól konvertáljanak jelentkezőket karrieroldalaink. Ma már látom, hogy érdemes volt meglépni és stratégiát építeni az online toborzási folyamatok köré.

Ofotért karrieroldal

Nézd meg az Ofotért Facebook oldalát: www.facebook.com/OfotertKarrier

Vision Express Facebook oldal

Nézd meg a Vision Express Facebook oldalát: www.facebook.com/VisionExpressKarrier

 

 

 

#3 tévhit: Komoly cég nem megy a TikTokra.

Ez a harmadik talán a legnagyobb tévhit: napestig lehetne sorolni a világ vezetői márkáit, akik nemcsak fent vannak a TikTokon, de rendkívül aktívak is. Nem véletlenül. Magyarországon 2,64 millió 18 év feletti felhasználó van a felületen, ami a magyar Linkedin felhasználók számának közel duplája. Bár eleinte főleg táncolós, éneklős tini-app volt, a TikTok közönsége gyorsan érettebb lett: 2023-ban a TikTok felhasználók 48,6%-a a 25-44 év közötti, legaktívabb munkavállalói korcsoport volt.

A TikTok felületein megjelentek a komolyabb, edukatív tartalmak is, amellyel ezt a korosztályt meg lehet szólítani. Nemzetközi szinten a TikTok már a munkáltatói márka kommunikáció alapvető része, és pár hazai munkahely, köztük az Ofotért és Vision Express is előszeretettel használja toborzási célokra.

Mik a tapasztalatok a TikTok felülettel kapcsolatban toborzási szempontból?

Szilvási Gábor: Nem hittünk a TikTokban elsőre. A meglévő online toborzási rendszerünkbe egy új csatorna már könnyen beilleszthető volt. Tudjuk mérni a hatékonyságát, hogy hány jelentkező érkezik a felületről. Kipróbáltuk és már 60 jelentkező beérkezett. Minket is meglepett. A célcsoportunk irodai, raktári és bolti dolgozók, úgy látszik jól működik ennél a célcsoportnál a felület.

Mi az employer branding jövője? Merre tovább 2024-ben?

Knáb Anita: 2024-ben érdemes olyan projektekbe belevágni, ami több legyet üt egy csapásra. Mi összevonjuk a marketing, CSR és HR feladatait, integráltan állítjuk munkáltatói márkánk szolgálatába. Ezzel a megközelítéssel költségeket tudunk csökkenteni. Összehangoltabb, szinergiákat támogató működésre van szükség.

Szilvási Gábor: 5 év alatt elfárad egy stratégia, ezt most gyökeresen felforgatjuk. Közelebb lép egymáshoz a fogyasztói és munkáltatói márkánk. Az előtérben továbbra is az eredményesség lesz és hogy üzleti értéket teremtsünk aktivitásainkkal.

Szilvási Gábor (EssilorLuxottica GrandVision Magyarország Kft. HR igazgató), Knáb Anita (Merkbau Zrt. HR vezető) és Horváth Ádám (Brandfizz Employer Branding Kft. Chief Sparkle Offizzer) az Employer Brand Akadémia harmadik napján.

Szilvási Gábor (EssilorLuxottica GrandVision Magyarország Kft. HR igazgató), Knáb Anita (Merkbau Zrt. HR vezető) és Horváth Ádám (Brandfizz Employer Branding Kft. Chief Sparkle Offizzer) az Employer Brand Akadémia harmadik napján.

Ha érdekelnek további employer branding és toborzás insightok, töltsd le a Brandfizz Országos Employer Branding felmérés 2023 riportot vagy regisztrálj 2024 évtervező employer branding meetupunkra, az Afterfizzre!

brandfizz

Megosztom a cikket:

Pin It on Pinterest

Share This

Social media toborzás tévhitek a Facebooktól a TikTokig

Olvasáshoz szükséges idő: 6 min
0
AIRPRESS LOADED

+ 401 | Adatok?filterByFormula=OR({ID} = "") (0.41)