Nem javult látványosan, de nem is romlott a hatodikos, nyolcadikos és tizedikes diákok matematikai és szövegértési készsége – írja az Eduline a 2018-as kompetenciamérés eredményei alapján.
A matematikai felmérés átlageredményei minden évfolyamban szinte megegyeznek a 2017-es értékekkel, a nyolcadikos és tizedikes diákok szövegértése kicsit javult, a hatodikosoké pedig kicsit romlott.
Nagyok a különbségek területenként, míg Budapest, Közép- és Nyugat-Magyarország az élen jár, addig az észak-magyarországi valamint az észak-alföldi régió lemaradásban van a kompetenciamérés eredményei alapján. De jókora eltérések vannak az eredményekben a települések méretét tekintve is, a községekben élő tanulók és a budapesti diákok teljesítménye még mindig a teljesítményi skála két végpontján áll.
Az előző évhez hasonlóan a szakközépiskolások (régebben: szakiskolások) eredményei a leggyengébbek, mely elsősorban azzal magyarázható, hogy eleve a rosszabb eredményeket felmutató diákok mennek szakközépiskolába.
A szakközépiskolák 10. évfolyamában tanulók eredményei nagyságrendekkel elmaradnak az átlagtól, rosszabbak még az általános iskola 6. évfolyamára járó tanulók átlageredményénél is.
A szakközépiskolások már a hatodikos kompetenciamérésen is átlagban rosszabb eredményeket produkáltak, mint a más képzési formában tanuló diákok, és a rákövetkező évfolyamokban lényegében nem fejlődött a matematikai és szövegértési képességük.
A TanfolyamGURU új, 2025. július 1. és szeptember 30. között zajló pályázati programot indít, amelynek…
A TanfolyamGURU 2025 nyarán pályázati programot indít a falusi turizmus fejlesztéséért, amely kifejezetten kistelepülések számára…
A digitális oktatás új korszaka Ha körülnézünk, szinte mindenhol találkozunk online tanfolyamokkal. Nemcsak egyetemisták, hanem…
Egy település jövője nemcsak a költségvetési számokon és a fejlesztési terveken múlik. Az igazi fejlődés…
A falusi turizmus nemcsak a turisták számára élmény, hanem a település számára gazdasági, közösségi és…
A formaruha ma már nem csupán egy praktikus ruhadarab, hanem a vállalati identitás meghatározó eleme.…