A magyar férfiak fontosabbnak tartják az állás presztízsértékét és a fix munkaóra-számot, mint a fizetést és a szakmai fejlődési lehetőséget. Ez derül ki a National Geographic és az NRC közös reprezentatív kutatásából, melynek eredményét a napokban publikálták.
A munkahelyválasztáskor sokan többféle szempontot mérlegelnek és bár azt gondolnánk, hogy a fizetés a legtöbbször az első helyen van, ez közel sem igaz. Legalábbis ebből a kutatásból az derül ki, hogy fontosabb, hogy a választott szakma megbecsült legyen.
Fizetés, megbecsülés
18-49 év közötti magyar férfiakat kérdeztek meg a témában és a válaszadók 67 százaléka úgy fogalmazott, hogy a mindennapokban stabilitásra törekszik. A kutatásból kiderült, hogy a karrierválasztásnál a fizetés összege mintegy 20 százalékuknak fontos, a 80 százaléknak kevésbé vagy egyáltalán nem. Hogy mégis mi az, ami fontos?
A válaszadók nagy többségének, mintegy 80 százalékának az, hogy a szakmáját mások is megbecsüljék. A megbecsültség természetesen jó érzés, együtt jár egyfajta büszkeséggel és az ember a munkáját is elhivatottabban végzi, ha úgy érzi, hogy megbecsülik, van a munkájának értéke, a szakmájának presztízse. Azonban nemcsak erre a kérdésre keresték a választ az 500 fő részvételével végzett kutatáson, hanem arra is, hogy mit gondolnak a férfiak rugalmas munkaidőről, vagy hogy fontos-e számukra az otthoni munkavégzés lehetősége.
Rugalmas munkaidő, otthoni munkavégzés
A kutatási eredményekből az is kiderül, hogy a férfiak negyedének fontos az, hogy otthonról is elvégezhető munkát válasszon. A home office-t a budapestiek egyötöde, a vidékiek majdnem egyharmada részesíti előnyben. A rugalmas munkaidő is fontos, a válaszadók 40 százaléka teszi e mellé a voksát, a többiek viszont a fix munkaidőre szavaztak. A megkérdezettek mintegy 4 százaléka tartja csak fontosnak, hogy flexibilis munkahelyen dolgozzon. A kutatásban 500 férfit kérdeztek meg a 18-49 éves korosztályból, reprezentatív vizsgálatot végezve korcsoport, végzettség, lakóhelytípus és régió alapján.
Forrás: Lépés Magazin