Hiányszakma lett a call centeres, vagy modernebb elnevezéssel a contact centeres, így több hazai bank is nehezen talál munkaerőt. Jelenleg a lakossági bankok átcsoportosításokkal, az éjszakai szolgáltatások szűkítésével, vagy éppen a call centerek vidékre helyezésével védekeznek.
A bankoknál különösen nagy szükség van a jól képzett és gyors gyors contact centerekre, hiszen nagyon sok pénz múlhat egy lassú kártya-letiltáson, vagy akár egy rosszul végrehajtott átutalási tranzakción. Ez a bankok elemi érdeke, mert a gyakorlat szerint, a nem az ügyfél számára felróható bankkártyás visszaélések számlája mindenképpen a bankot terheli. A bankok éppen ezért jellemzően nem spórolnának a létszámokkal, a bérezéssel, a képzéssel, de most mégis erős hiány van call centeresből.
A munkaerőhiány több okra is visszavezethető:
- a bankok nem tudnak az angol nyelvtudással rendelkező, közép-, vagy akár felsőfokú végzettségűeknek versenyképes bért ajánlani
- a jelentkezőknél nincs meg a szükséges nyelvtudás
- nem vonzó a munkavállalóknak a több műszakos munkarend
- az általános munkaerőhiány jellemző az országban, így az álláskeresők jobban tudnak válogatni, növekednek az elvárásaik
- a jó call centeres hamar megindul a belső ranglétrán felfelé
- sokan magasabb végzettséggel és nyelvtudással inkább külföldön helyezkednek el.