Ez a legújabb hiányszakma

Hiányszakma lett a call centeres, vagy modernebb elnevezéssel a contact centeres, így több hazai bank is nehezen talál munkaerőt. Jelenleg a lakossági bankok átcsoportosításokkal, az éjszakai szolgáltatások szűkítésével, vagy éppen a call centerek vidékre helyezésével védekeznek.

A bankoknál különösen nagy szükség van a jól képzett és gyors gyors contact centerekre, hiszen nagyon sok pénz múlhat egy lassú kártya-letiltáson, vagy akár egy rosszul végrehajtott átutalási tranzakción. Ez a bankok elemi érdeke, mert a gyakorlat szerint, a nem az ügyfél számára felróható bankkártyás visszaélések számlája mindenképpen a bankot terheli. A bankok éppen ezért jellemzően nem spórolnának a létszámokkal, a bérezéssel, a képzéssel, de most mégis erős hiány van call centeresből.

A munkaerőhiány több okra is visszavezethető:

  • a bankok nem tudnak az angol nyelvtudással rendelkező, közép-, vagy akár felsőfokú végzettségűeknek versenyképes bért ajánlani
  • a jelentkezőknél nincs meg a szükséges nyelvtudás
  • nem vonzó a munkavállalóknak a több műszakos munkarend
  • az általános munkaerőhiány jellemző az országban, így az álláskeresők jobban tudnak válogatni, növekednek az elvárásaik
  • a jó call centeres hamar megindul a belső ranglétrán felfelé
  • sokan magasabb végzettséggel és nyelvtudással inkább külföldön helyezkednek el.

Forrás

Megosztom a cikket:

Pin It on Pinterest

Share This

Ez a legújabb hiányszakma

Olvasáshoz szükséges idő: 1 min
0
AIRPRESS LOADED

+ 401 | Adatok?filterByFormula=OR({ID} = "") (0.46)