A szakképzésben is bevezette a digitális tanrendet az Innovációs és Technológiai Minisztérium

A szakképzésben is bevezette a digitális tanrendet az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM); ha  a tanulónak nincs meg a szükséges eszköze vagy nincs internet-elérése, akkor az illetékes szakképzési centrum intézményen belül biztosítja a szükséges feltételeket, a járványügyi előírások szigorú betartása mellett, legfeljebb 5 emberből álló csoportokban, a felügyeleti renden belül – közölte az ITM az MTI-vel. 

A tanulók és hozzátartozók védelme érdekében 2020. március 16-tól visszavonásig  tantermen kívüli oktatási rend van érvényben a szakképzésben is. A közismereti és szakmai elméleti tananyagot digitális oktatás formájában sajátíthatják el a tanulók.

Az átállást az ITM szerint megkönnyíti, hogy a tanárok többsége eddig is rendszeresen használta munkájához a digitális platformokat. A szakképző intézményekben is alkalmazott Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszerben (KRÉTA) a tanárok követhető módon tudnak feladatokat kiadni, üzeneteket küldeni és teszteket feltölteni – közölte a tárca.

Néhány intézmény, például a Miskolci, a Zalaegerszegi és a Nyíregyházi Szakképzési Centrum egyéb módszerekkel is segíti a digitális átállást.

A Miskolci Szakképzési Centrum a városi televízióval és a helyi középiskolák tanáraival együttműködve az #Érettségi című műsorban segíti az érettségire készülő diákokat. A műsorban miskolci pedagógusok magyar, matematika és történelem tantárgyakból tartanak előadásokat. Minden tantárgyból húsz előadás készül, amelyek elérhetőek lesznek a televízió YouTube csatornáján is.

A Zalaegerszegi Szakképzési Centrum tagintézményeiben a technikai jellegű problémák megoldásában eszközök kölcsönzésével és a beállítások támogatásával segítik a családokat.

A Nyíregyházi Szakképzési Centrumban otthon is elvégezhető mobiltelefonos fizika kísérletekkel is igyekeznek a diákokat motiválni a tantermen kívüli oktatásban – olvasható az ITM közleményében.

A minisztérium a szakképzési centrumok vezetőivel együtt dolgozik a tantermen kívüli oktatás feltételeinek megteremtésén, hogy minden tanuló sikeresen zárhassa a tanévet.

A szakmai gyakorlati oktatást – a szakma jellegétől és a szükséges eszközöktől függően – lehetőség szerint szintén digitális munkarendben vagy egyéni felkészüléssel, projektfeladat előírásával kell teljesíteni – tették hozzá.

A közlemény szerint az esedékes szintvizsgákat el kell halasztani, így a szakmai gyakorlat kezdetére a tanulók szintvizsga nélkül is tanulószerződést köthetnek. Duális képzéseknél, amennyiben bármelyik fél úgy ítéli meg, hogy a gyakorlati oktatás nem megoldható, a szakképző intézmény és a gyakorlati képzőhely közösen dönt a digitális munkarend megszervezéséről vagy a gyakorlati oktatás halasztásáról.

A tantermen kívüli, digitális munkarendre 2020. március 18-ig kellett részletes eljárásrendet kialakítaniuk a szakképzési centrumok vezetőinek. A szakképzési centrumok már megalakították operatív munkacsoportjaikat, az iskolák vezetőivel közösen, és határidőre elkészítették eljárásrendjeiket, ezek vizsgálata, értékelése most zajlik. Az új munkarenddel minden tanuló számára biztosított tanulmányaik folytatása és tanév teljesítésének lehetősége is.

Forrás: MTI

Megosztom a cikket:

Pin It on Pinterest

Share This

A szakképzésben is bevezette a digitális tanrendet az Innovációs és Technológiai Minisztérium

Olvasáshoz szükséges idő: 3 min
0